EMNİYET İLE ZABITA ARASINDA TRAFİK PROTOKULU İMZALANDI
Elazığ Valiliğinde düzenlene imza protokolüne, Elazığ Valisi Murat Zorluoğlu, Emniyet müdürü Doğan Cangül, Belediye başkanı Mücahit Yanılmaz katıldı.
Elazığ Valiliğinde düzenlene imza protokolüne, Elazığ Valisi Murat Zorluoğlu, Emniyet müdürü Doğan Cangül, Belediye başkanı Mücahit Yanılmaz katıldı.
Belediye başkanlığı ile Emniyet Müdürlüğü görev alana giren il genelindeki trafik ile ilgili olumsuzlukların çözümüne ilişkin çalışmaların beraber yürütülmesi için iki kurum arasında protokol imzalandı., söz konusu protokolde görev tanımı yapılarak çalışma esasları, zamanı ve sınırlarının, (Dayanak: Karayolları Trafik Kanunun 10.maddesi, Belediye Kanunun 15.maddesi ve Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 16.maddesi) olduğu belirtildi.
1)-Belediye Başkanlığı tarafından tahsis edilen bir araçla 1 trafik polisi ve 2 zabıta görevlisinin katılımı ile ekip veya ekipler oluşturulması,
2)-01uşturulan bu ekip tarafından aylık çalışma programının hazırlanması,
3)-Yaya yolunu işgal eden her türlü engel ile ilgili gerekli işlemlerin yapılması,
4)-Kavşak içlerinde, otobüs duraklarında ve parklanmanın yasak olduğu yerlerdeki hatalı parklarla ilgili gerekli işlemlerin yapılması,
5)-İlçelerimizden ilimize yolcu taşımacılığı yapan araçların, belirlenecek noktalarda gerekli denetimlerin yapılması,
6)-Her türlü öğrenci ve işçi servisi yapan araçlar, ticari taksi, toplu taşımada kullanılan minibüs ve özel halk otobüsleri ile ilgili gerekli denetimlerin yapılması,
7)-Şehir merkezine girişleri yasaklanan veya izne tabi olan ağır tonajlı araçların denetimlerinin yapılması,
8)-İl merkezinde girişlerinin yasaklandığı caddeleri kullanan servis araçlarının denetimlerinin yapılması,
9)-Ana arterlerde trafik akımının yoğun olduğu saatlerde gerekli çalışmaların yürütülmesi kararlaştırıldığı belirtildi.
İl emniyet müdürü Doğan Cangül, İlimizin trafik sorununun çözümlenmesi için Elazığ belediyemiz ile uyum içerisinde çalışacağımız bir protokol imzalayacağız. Elazığımıza hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Belediye başkanı Mücahit Yanılmaz, ilde bir ilk olduğunu ifade ederek,” Bu gün Elazığımız da bir ilki gerçekleştirmek için bir araya geldik. Trafik akışını rahatlatmak yolların yolların kullanımının daha güvenli ve ehemmiyeti olmasını sağlamak için emniyetimiz ve zabıta müdürlüğümüz birlikte çalışma protokolünü imzalayacağız.”diye konuştu.
Elazığ Valisi Murat Zorluoğlu, Elazığ’ın büyüyen ve gelişen bir şehir olduğuna dikkat çekerek,” Valilik olarak il emniyet müdürlüğümüz ve belediye başkanlığımız Elazığ’da daha rahat trafik akışının sağlanabilmesi için çok çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Bu günde bu çalışmaların bir parçası olan ilimizde trafik akışının daha süratli ve daha etkin bir şekilde yerine gerirebilmek için emniyet müdürlüğümüz ve belediyemiz arasında bir protokol imzalayacağız. İki kurumun güçlerini birleştirerek, trafik sorununun çözümü noktasında güç birliği sağlanacaktır “ dedi.