ESKİ MEVSİMLİK İŞÇİDEN İL ÖZEL İDAREYE DAVA
Elazığ il Özel idare bünyesinde 1998 2001 yılları arasında mevsimlik içşi olarak çalışan Ahmet Ataç kadroya geçtikten sonra,mevsimlik işçi olarak çalıştığı yıllardaki intibak ev alacaklarını tahisl etmek için dava açtı.
Elazığ il Özel idare bünyesinde 1998 2001 yılları arasında mevsimlik içşi olarak çalışan Ahmet Ataç kadroya geçtikten sonra,mevsimlik işçi olarak çalıştığı yıllardaki intibak ev alacaklarını tahisl etmek için dava açtı.
İl Özel idare çalışanı Ahmet Ataç, alacaklarını alamadığı için İl Özel İdareye açtığı davayı Yargıtay’ın onadığını belirterek,”Elazığ İl özel İdaresinde 1989 yılından 2001 yılına kadar mevsimlik olarak çalıştım.2001 yılından şu zamana kadar da kadrolu olarak devam etmekteyim.2009–2010 yıllarında internette görmüş olduğum bir yazıdan dolayı mevsimlik çalışmalarımızın da kıdem dereceden çalışmalarımızdan sayılacağına dair bir belge ile 2011 yılının 31 Ocakta işyerine intibak ve alacak ile ilgili bir dava açtık. 2014 tarihinde davamız yerel mahkemede kabul edildi. Bu davamızı Yargıtay’a işveren gönderdi. Yargıtay geçen hafta itibari ile onama yaptı dosyamıza ve bu davamızı kazandık. Fakat işveren yapmış olduğumuz başvurudan dolayı kendileri bu ödemeyi bize yapmak istemediler. Bizde bundan dolayı Elazığ 2. İcra Müdürlüğü tarafından Elazığ İl Özel İdare hesaplarına ayın 16’sı itibari ile bloke konuldu. 30 bin lira faizi ile birlikte.16 bin 900 lira anapara,2001 yılından 2011 yılına kadar 10 yıllık süre zarfında açmış olduğumuz dava mahkeme bize onay verdi. Yani geçmiş çalışma sürelerimiz 1989 yılından 2001 yılına kadar olan çalışma sürelerimizi kıdem dereceden sayıp 2001 yılında beşin birinden değil de o tarih itibari ile bilirkişi ve mahkemenin taktir ettiği kıdem dereceden başlatarak bu zamana kadar kazanmış bulunmaktayız.” Dedi.
60 BİN İŞÇİ BU KARAR NETİCESİNDE HAKLARINI ALACAKTIR.
Kararın emsal bir kara olacağını ve bu nedenle 60 nine yakın kişinin bu karadan faydalanacağı belirten Ahmet Ataç’ın avukatı Onur Kuruyer yaptığı açıklamada, “ Kesinleşmiş bir mahkeme kararı vardır. İş mahkemesi kararları Yargıtay’ın onaması neticesinde kesinleşir. Ancak davalı idare kötü niyetli davranmaktadır. Özellikle müvekkilimizin kararı emsal bir karardır tüm Türkiye’de ki yaklaşık 60 bin işçi bu karar neticesinde haklarını alacaktır. Bundan önce kısmi yapılan ödemeler. İşçilere hakları ödendi, işçilerin kademe ve kıdemleri hesaplanarak kendi kayıtlarına işlendi. Bu hususlar müvekkilimin çabası sayesinde olmuştur. Öyle söylenebilir özellikle Elazığ için. Müvekkilim maalesef bunun için cezalandırılmaktadır. Müvekkilim ilk olarak davayı açan kişi olması nedeniyle ne hakları kendisine verilmiş ne parası kendisine ödenmiş, nede derece ve kıdem hesabı yapılmıştır. Müvekkilimiz bu nedenle yeni bir dava açtı eşitlik ilkesinin ihlali nedeniyle. Yine Elazığ İş mahkemesine bir davada açtık. Mahkeme müvekkilimize eşit davranılmadığı gerekçesi ile müvekkilimize yine tazminat ödenmesine karar verdi. Ancak bütün bunlara rağmen Elazığ il Özel İdaresi yetkilileri müvekkilimizin kazanılmış haklarını vermiyorlar. Bu husus açıkça bir suç halini almıştır. Bunu yapan, sorumlu kişiler hakkında da görevi ihmal nedeniyle suç duyurusunda bulunacağız. Bu hususlar neticesinde umarız gereği yapılır. Ama müvekkilimizin mağduriyeti her geçen gün biraz daha artmaktadır. Bu nedenle gerekli işlemler tarafımızca eksiksiz olarak yapılacaktır. Umarım sorumlularda cezasını çeker bu nedenle. Müvekkilimizin haklarını almak için icra başvurusunda bulunuldu. Çünkü elimizde kesinleşmiş bir mahkeme kararı var. Devlet kesinleşmiş bir mahkeme kararını tanımayarak ödeme yapmıyor. Bunun bir örneği daha görülmemiştir muhtemelen. Açıkça bir saçmalık söz konusu bu hususu da biz yeniden icar dairesindeki işlemlerimizle ortaya koyduk. İcra dairesi bizim tüm taleplerimizi kabul ediyor çünkü elimizde kesinleşmiş bir mahkeme kararı var. Buna rağmen Elazığ İl Özel İdaresi ödeme yapmıyor. Özel idaresinin hesaplarına bloke konuldu icra dairesinin ilgili yazısı ile buna rağmen ödeme yapmamakta ısrar ediyorlar. Tarafımıza ödeme yapılmadığı için her geçen gün biraz daha faiz biniyor bunun üzerine kamuda bundan zarar görecektir. Kamunun zarar görmemesi için müvekkilimizin haklarının bir an önce ödenmesi gerekmekte. Bizde gerekli icrai işlemleri başlattık. Bunları elimizden geldiğince yapacağız ve en son müvekkilimizin hakkını alacağız. Bu hususunda göz önüne alınması ve devletin daha fazla zarara uğratılmaması gerekiyor. İlgili idari yetkililerin bunu düşünmesi gerekiyor.” Diye konuştu