KOVANCILAR'DA KENT KONSEYİ İÇİN İLK ADIM ATILDI
Kovancılar'ın geleceğine yön verecek önemli bir adım için çalışma başlatıldı.
Kovancılar’ın geleceğine yön verecek önemli bir adım için çalışma başlatıldı. Kovancılar İş İnsanları Derneği (KİAD), Belediye Başkanı Vahap Gök, kanaat önderleri, iş insanları ve ilgili paydaşlarla yapılan istişareler sonucunda Kovancılar Kent Konseyi’nin kurulması yönünde ortak karar alındığını duyurdu.
KİAD tarafından yapılan açıklamada, ilçenin daha güçlü, yaşanabilir ve gelişmiş bir yapıya kavuşması amacıyla Kent Konseyi’nin kurulmasının hedeflendiği belirtildi. Açıklamada, Kent Konseyi’nin belediye, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, meslek odaları, muhtarlar, gençler, kadınlar ve gönüllü vatandaşları aynı çatı altında buluşturarak ilçenin ortak aklını oluşturacak önemli bir platform olacağı ifade edildi.
Kurulması planlanan Kent Konseyi ile ilçenin öncelikli ihtiyaçlarının daha sağlıklı şekilde belirlenmesi, kamu yatırımları ve devam eden projelerin yakından takip edilmesi amaçlanıyor. Ayrıca eğitim, sağlık, istihdam, çevre, turizm, kültür ve spor gibi birçok alanda fikir üretilmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve ilgili kurumlarla güçlü bir koordinasyon sağlanması hedefleniyor.
KİAD açıklamasında, “Amacımız; eleştiren değil çözüm üreten, ayrıştıran değil birleştiren, sadece sorunları dile getiren değil çözümün de parçası olan güçlü bir sivil toplum anlayışını Kovancılar’da hep birlikte hayata geçirmektir” ifadelerine yer verildi.
Sürece verdiği destek dolayısıyla Belediye Başkanı Vahap Gök’e, kanaat önderlerine, iş insanlarına ve katkı sunan tüm paydaşlara teşekkür edilen açıklamada, Kent Konseyi’nin ortak aklın, istişarenin ve katılımcı yönetim anlayışının en güzel örneklerinden biri olacağı vurgulandı.
KİAD, kurulması planlanan Kent Konseyi’nin Kovancılar’ın geleceğine önemli katkılar sağlayacağına inandıklarını belirterek, ilçeye hayırlı olması temennisinde bulundu.