Elazığ Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü Müdürü Hakan Akgün, Mahkeme kararıyla görevine döner dönmez yarım kalan projelerine kaldığı yerden hız verdi. Elazığ Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü Müdürlüğünce "Doğu Anadolu Bölgesi İllerinde Su Ürünleri Üretiminde Verimliliği Artırma Projesi" kapsamında Keban Baraj Göllü Meşeli Köyü Mevkiinde yapımı tamamlanan Su Ürünleri Ar-Ge Merkezinde makine-ekipman monte çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor. 2016 yılı Mayıs ayı içerisinde faaliyete geçirileceğini belirten Elazığ Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü Müdürü Hakan Akgün yaptığı açıklamada “Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin en büyük su ürünleri deneme, araştırma ve üretim ünitesi olması hedeflenen Ar-Ge Merkezinde yapılacak çalışmaların, bölge sorumluluk alanı içerisinde iç sularda, su ürünleri ve balık üretim ve verimliliğinin arttırılması için temel ve uygulamalı araştırmalar yapmak amaçlanmakta ve yapılacak çalışmaların, ülkesel bazda su ürünleri sektörünün gelişmesine, yeni türlerin kültüre alınmasına doğrudan ve dolaylı olarak olumlu katkı sağlaması amaçlandığını söyledi”. Ayrıca Akgün “Ar-Ge Merkezinde yeni türlerin kültüre alınması kapsamında şabut (Barbus grypus) turna (Luciobarbus esocinus), yayın balığı (Silurus glanis), karabalık (Capoeta trutta) gibi yerel türlerin ve sülüğün (Hirudo medicinalis) kültüre alınarak balıkların larva ve porsiyonluk boya gelinceye kadar yetiştiriciliğinin yapılması ile ilgili çalışmalar planlandığını” belirtti. Uygulamaya yönelik olarak hazırlanan bu projenin mevcut işletmelerin önünü açarak gelişmelerine, dolayısı ile gelişen ve büyüyen işletmelerde yeni istihdam olanaklarına zemin hazırlaması beklenmektedir.
GÜNDEM
27 Şubat 2016 - 13:50
AR-GE MERKEZİNDE SONA GELİNDİ
Elazığ Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü Müdürü Hakan Akgün, Mahkeme kararıyla görevine döner dönmez yarım kalan projelerine kaldığı yerden hız verdi.
GÜNDEM
27 Şubat 2016 - 13:50






